Nei, nei, nei…!

Ingen kjempestor katastrofe, men genseren måtte rekkes opp. Målte på 11-åringen før helga, og så med en gang at den ble for liten. «Lillejenta» til farmor er på god vei til å bli tenåring.
Jeg skred til verket tvert. Rekket opp hele bolen, og startet på nytt. Arma beholder jeg. Trenger ikke rekke opp alt på den.  Må lage den litt videre. Så var spørsmålet; Har jeg nok garn? Tror ikke det, nei. Sjekket med nettbutikken jeg handlet hos. De hadde mer av samme partinummer. Hurra! Bestilte tre ekstra nøster. Så er det «på han igjen…» Pussig nok synes jeg det er helt ok. Blir ofte mismodig og lei, når jeg må rekke opp. Ikke denne gangen.

Stuevinduene  på kortveggen er vanskelig, for ikke å si farlig å vaske selv. Det største kan ikke åpnes. Skal vi få vasket det skikkelig, må vi sitte i vinduskarmen og lene oss ut. Ikke verdt å ta den risikoen. Derfor har vi et vaskebyrå som tar jobben to ganger i året. Nå er det så fint her.

i går var det vekslende vær. Kaldt om natta fortsatt, og utrygt for snø i bygene som dro forbi. Heldigvis dro bygene mest forbi i horisonten i går. Inn i mellom strålte sola så pass mye at det var mulig å sitte ute å nyte varmen ei lita stund. Ser ut til bli samme været i dag også. Sola skinner i alle fall for øyeblikket.


Til bursdagen min fikk jeg to nydelige orkidèer i gave. Trivelig med så fine planter i stua. Fikk et nytt tips av min niese på hvordan jeg skal få dem til å blomstre ekstra lenge. Hvis det virker, skal jeg komme tilbake til det senere.

Ønsker alle en god søndag!

 

2 kommentarer
    1. Her i bygården må jeg også henge ut, eller stå i vinduskarmen i 2. etasje og se ned på folka under, hvis jeg skal vaske. Og det gjør jeg i alle fall ikke mer enn en gang i året. Huseier gjør det ikke, så jeg henger nå der, de få gangene jeg gjør det 😀 Nå er det skikkelig ille der på den siden mot gata. Får bli i sommer 🙂

      1. Høyt nok med 2. etg. også, når du må henge halvveis ute for å vaske. Vi bor i 4. etg.🫣 Du får vente med vasking til du får noen til å hjelpe deg. Til å holde deg fast i det minste, så du ikke faller ut. Det finnes viktigere ting i livet enn rene vinduer.😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg