Påskehønsenes inntogsmarsj…

Ja, snart er det tid for å hente fram eskene med påskepynt. Vi har gule plastkasser med lokk for påskepynt, og tilsvarende røde for julepynt. Nå står de pent stablet i kjellerboden. Har ikke mer enn to kasser med påskestæsj. Langt flere med julepynt. Hønsene på bildet strikket jeg for flere år siden. De ga jeg bort. Kom over disse bildene i kveld, og fant ut at jeg kunne tenke meg ei strikka høne selv også. Kanskje jeg må “hive meg rundt” å få strikka ei før helga? Må tenke på det til i morra.

Den lille kjøkkenskriveren på bildet under feiret 20-årsdag på lørdag. Vårt eldste barnebarn. Synes ikke det er lenge siden han var som på bildet. Veldig glad i å hjelpe farmor på kjøkkenet. Jeg lot han få ganske mye frihet, og med god veiledning og “litt” hjelp fikk han til mye fra tidlig alder. Her er det pannekakerøre på gang. Koselige minner å ha i dag.


Bildet under er fra påska i fjor. Blomsterkasser, bord og stoler var pakket ut før påske. I år står de fortsatt innpakket på balkongen. Det er snøfritt her nå. Sol om dagen, men kaldt om nettene. Hvis det ikke kommer nedbør før helga, er det sjanse for at det kan bli påskekos på balkongen i år også.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg