«Og bryllupet sto på en hestelort……..!

TORDIVELEN OG FLUA

På min vandring i dag,  «gikk jeg meg på» en diger hestelort midt på gangveien. Da kom plutselig Alf Prøysens berømte vise Tordivelen og flua fram fra glemselen. Måtte leke meg litt med det temaet i dag.

 

Her kommer hele visa til Alf Prøysen:

Tordiveln knytte på seg hosoband PirionSå drog han like til flugulandPiri mitt mitt parianDan diri ditt ditt darian dan pirion
Og tordivlen ville til flua fri Pirion“Å vil du vara kjærringa mi”Piri mitt mitt parianDan diri ditt ditt darian dan pirion
“Nei åssen kan du nå tenke slik PirionDu er fattig og je er rik”Piri mitt mitt parianDan diri ditt ditt darian dan pirion
“For når du graver i muld og jord PirionSå spiser jeg ved kongens bord”Piri mitt mitt parianDan diri ditt ditt darian dan pirion
“Og når du ligger i åker og eng PirionSå sover jeg i silkeseng”Piri mitt mitt parianDan diri ditt ditt darian dan pirion
Men da slo tordivlen flua på kinn Pirion“Detta ska du ha att for kjæften din”Piri mitt mitt parianDan diri ditt ditt darian dan pirion
Flua satte seg på snippen og gret Pirion“Å reis itte frå meg men ta meg med”Piri mitt mitt parianDan diri ditt ditt darian dan pirion
“Når skal så vårt bryllup stå” Pirion“Itte i vår men tel neste vår”Piri mitt mitt parianDan diri ditt ditt darian dan pirion
Og bryllupet var både gjævt og stort PirionOg bryllupet sto på en hestelortPiri mitt mitt parianDan diri ditt ditt darian dan pirion
Og dansen gikk lystig i brudehus PirionDet danset to lopper det spelte ei lusPiri mitt mitt parianDan diri ditt ditt darian dan pirion

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg