Ny uke og blanke ark

Å strikke, hekle og sy dukkeklær er en kjær hobby for meg. Alt jeg lager blir til etter fri fantasi. Jeg liker å skape ting etter eget hode. Har gjennom hele mitt liv vært glad i dukker. Å lage klær til dem er en fin måte å få leke med dem på. Alder ingen hindring.🤭 Noe av det jeg lager blir gitt bort, og noe selger jeg. Bildene viser et lite utvalg av det jeg har laget i de siste par årene. Jeg har perioder der jeg produserer mye. Akkurat nå er det andre typer håndarbeid som frister mest.
Jakken til meg selv, som jeg presenterte i et tidligere innlegg, regner jeg med å få ferdig denne uka. Håper etter hvert å komme i gang med veving av skjerf og sjal igjen også. Det er en ny hobby jeg har startet med. Kjøpte meg en bordvev for et par år siden. Det er litt forarbeid før selve vevinga kan begynne, så det krever litt planlegging.   De lyse dagene og godværet vi har nå, gir arbeidslyst og energi.
Når det blir litt varmere i været kommer også rokken fram. Å spinne eget garn er en annen hobby jeg koser meg veldig med. Om jeg skal vaske ull før spinning, er det fint å ha tørkemuligheter ute. Det er også kjekt å sitte ute med selve spinninga. Å følge hele prosessen fra uvasket ull til ferdig produkt, gir en god følelse. Heldigvis er det mange som har tatt opp den gamle tradisjonen igjen. Skal skrive mer om veving og spinning i et annet innlegg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg