Hjemmelagede fiskekaker

Ja, det er faktisk mulig å lage gode fiskekaker av en frossen seiblokk fra butikken. I dag sto dette på menyen hos oss. I går spiste vi fiskeburgere, kjøpt i butikken. De inneholdt nesten bare fisk, men var helt smakløse. Fiskekakene du lager er mye bedre, sa husbonden. Må si meg helt enig i det. Jeg kan ikke fatte at det er mulig å lage så smakløs mat som disse burgerne.
I morges tok jeg ut seiblokken fra fryseren. Den var akkurat passe tinet, da jeg skulle starte på middagen. Brukte foodprocessor og ingrediensene på bildet. Delte fisken i to, og kjørte to omganger med maskina. Farsen fikk fin konsistens, og ble akkurat passe fast. Det ble nok kaker til i alle fall tre middager for oss to. Smakte mye bedre enn gårsdagens burgere er vi enige om. God og rimelig mat dette. Nå er denne ukas fiskekvote dekket her i huset.

 

2 kommentarer
    1. Så smart å lage av sei-filet-blokker ! Det har jeg ikke tenkt på faktisk. Og godt så det ut til å være også. Hjemmelaget er best!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg