Å strikke sokker

Kjedelig, tenker du kanskje? Det gjør ikke jeg. Jeg liker veldig godt å strikke sokker. Et nyttig arbeid. Selv bruker jeg hjemmestrikkede ankelsokker innendørs hele året. Det sammen gjør min mann. Det vil si, han liker dem med litt høyere skaft/vrangbord. De fleste sokkene strikkes etter innfallsmetoden, uten oppskrift. Men av og til er det kjekt å strikke fine mønstersokker, etter oppskrift.
Sokkene gies bort til familien, noen går til sanitetsforeningas julemesse, noen blir gaver og resten beholder vi selv. Sokker strikket av mitt eget, hjemmespunnede garn er favoritten her hjemme. De er ekstra varme, men luftige på samme tid. Sokker er en forbruksvare, og det er stadig behov for påfyll. Når det går hull i sokkene våre (for det gjør det før eller siden) blir de reparert. Neste gang det går hull i dem, er de stort sett modne for å skiftes ut.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg