Hva skal vi ha til middag i dag da?

En sjelden gang går jeg tom for idèer, når det gjelder middagsmat. På nærbutikken hadde de kampanje på en ny type pølser, da jeg handlet i går. Kanskje jeg skal prøve det, tenkte jeg. Som tenkt, så gjort. Pølser spiser vi svært sjelden til middag. Grillpølser og wienerpølser på fjellet i påska, og i fjæra om sommeren er ok. Synes ellers det er vanskelig å finne gode, smakfulle pølser i butikkene. Disse var et nytt bekjentskap. Som tilbehør laget jeg rotmos av potet, gulrot, kålrot og sellerirot. Kokt broccoli og tyttebær ble også med «på lasset». Pølsene hadde mye smak, men ble likevel ingen vinner i heimen her. Den lyse pølsa var ok, men ikke mer enn det. Den andre smaker som fuktig papp, sa husbonden. Har du smakt det, spurte jeg. Fikk bare et overbærende blikk tilbake, med beskjed om at det helt sikkert smaker akkurat sånn. Og han som stort sett er fornøyd med (les; godtar) alt jeg serverer. 🫣  Rotmosen derimot fikk toppkarakter, og for det får han ei stjerne i boka (i form av noe ekstra godt til ettermiddagskaffen).🤗

PS Vi spiste opp pølsene, for vi er godt oppdratt. Man spiser det som serveres.


💃💃💃💃💃

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg