Besøk til stor glede for liten og stor

I går ettermiddag hadde vi 11-åringen på trivelig besøk. Hun er glad i alle typer spill. Denne gangen koste vi oss med Idiot og Yatzy.  Det ble mye latter og moro. Vinnerlykken var ganske jevnt fordelt i går. Poengsummene ble først regnet sammen med hoderegning. Deretter kontrollsjekket hun dem med kalkulator. Bra læring begge deler. Jeg stekte vafler til kaffen. Noe som alltid er populært. Vaffelhaugen forsvant raskt. Gårsdagen ble innholdsrik og fin på alle måter. Onsdagen ligger foran meg, uten noen avtaler eller planer. Jeg kan fylle den med det jeg har lyst til. Heldige meg. Vi har fortsatt kalde netter i Trøndelag. Is på rekkverket på balkongen også i morges.


Så rart det er å våkne

en tidlig tidlig morgen
før åsene er åser
og trærne er blitt trær

Det hemmelige under
som også heter våren
har ennå ikke rukket
å ta på sine klær

Et dikt av Inger Hagerup

2 kommentarer
      1. Ja, det er trivelig finne på aktiviteter sammen. Hyggelig å høre at du også har gode minner med din bestemor.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg