Elgskav i tacolefse

Ja, det ble søndagsmiddagen for oss to. Hadde en pakke elgskav i fryseren, og fant tips til tilberedning på pakken. Stekte kjøttet i smør, på sterk varme et par minutter. Krydret det med salt og pepper. Blandet rømme og tyttebærsyltetøy i ei skål. Burde vært rørt tyttebær, men det hadde jeg ikke. Andre foreslåtte ingredienser var; blåmuggost, vårløk og salat. Jeg måtte bruke det jeg hadde tilgjengelig. Det ble Philadelphiaost, vanlig løk og hjertesalat. Etter som jeg er veldig glad i chillisaus, ble det en dæsj av den på min lefse. Resultatet ble veldig bra. Ga mersmak hos oss begge. Glemte helt å ta bilde av det ferdige resultatet. Fant et på nett, som ser omtrent ut som det jeg laget.

 

 

Turmat fra hele verden
Reinsdyrkebab

Foto: Stine Pedersn

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg